Service säljer mer och mer. Klipper!

I helgen bodde jag och sambon på Klipper hotell i Västerås. Ett pittoreskt mysigt hotell med inte så många rum. Servicen var jordnära och super (inte lätt att imponera på mig). Vid första sekunden du kommer in så fångar personalen in dig, ser dig. Det finns inga problem på detta hotell, allt är fixat och klart.

kundservice

Jag går ut för att köpa en plocksallad, i samma sekund som jag kliver in ska jag fråga om jag kan låna bestick. ”Du skulle jag kunna få…” ”inga problem, bestick finns bakom dig i matsalen”. De bara ”fattar” vad som ska göras för att få en kund nöjd och glad.

Frukosten dagen efter, ville de springa iväg och köpa en viss smak på yoghurten om jag saknade en sådan.

Sådan service gör att man är mer mån om hur man lämnar rummet, att ser till att allt är släckt med mera. Reciprocitet med andra ord.

Till detta var rummen mysiga och gammal stil med högt i tak. Kändes bra!

Bra jobbat Klipper!

säljcoach/

Martin

#martinstenportsales