Var inte rädd för lyckad merförsäljining!
Såhär inför fredagen vill vi dela med oss om ett säljtips som kan öka din försäljning. Vi hör ofta säljare som säger att det är jobbigt att mersälja, alltså få kunden att köpa ytterligare produkter förutom huvudprodukten. En del får lite dåligt självförtroende när det kommer till merförsäljning och när man ska försöka sig på detta med hög svansföring.
Säljaren kan känna att den ”kränger på” kunden något som den inte vill ha. Helt rätt, detta är i så fall fel merförsäljning. En korrekt merförsäljning är något som verkligen ökar värdet på helheten av produkterna tillsammans, kunden blir ”better off” än om den bara köpte huvudprodukten. Tänk såhär, du har gjort kunden en tjänst!
Om kunden 1-3 månader efter köpet känner att denna produkt som du mersålde fortfarande ger ett mervärde, och var något som kunden var nöjd att du föreslog, DÅ HAR DU LYCKATS, GRATTIS!!